پرش به

به انجمن علوم زمین و نقشه ژئومپیا خوش آمدید
میهمانان گرامی عضویت در انجمن تا اطلاع ثانوی باز می باشد. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن باید عضو شوید. در صورتی که عضو هستید با اکانت خود وارد شوید. در صورتی که عضو نیستید ، هم اکنون برای عضویت اقدام کنید.
تصویر

اخبار اینترنت

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
13 پاسخ برای این موضوع

#1
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال

تصویر


اخبار اینترنت و وب فقط در اين تاپيک.


  • 0

#2
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال

تصویر
New internet domain names get go ahead
Web addresses no longer restricted

موافقت با تغيير پسوند آدرس های اينترنتی

موسسه جهانی تعيين نام و شماره گذاری اينترنت ( ICANN ) روز دوشنبه بيستم ماه ژوئن تصميم گرفت که به شرکت های خصوصی اجازه دهد به جای .com از نام خود برای پسوند نشانی اينترنتی استفاده کنند. علاوه بر اين نام ها و شماره گذاريها می توانند به زبانها و خط های مختلف نوشته شوند.
اين تصميم يکی از بزرگترين تحولاتی است که در زمينه سيستم نامگذاری پهنه های اينترنتی صورت می گيرد. به احتمال فراوان اولين وب سايت هايی که نام خود را براساس سيستم جديد تغيير خواهند داد از اوايل سال آينده پديدار خواهند شد.
اسامی و شماره گذاری های جديد در اينترنت ممکن است براساس تفکيک حوزه های فعاليت مثل صنايع گوناگون، يا براساس موقعيت جغرافيايی تعيين شده و به زبانهای گوناگون از جمله چينی و يا عربی نوشته شوند.
به گزارش خبرگزاريها ( ICANN ) يا موسسه جهانی تعيين و نام و شماره گذاری اينترنت، روز يکشنبه در جلسه فوق العاده ای در سنگاپور تصميم گرفت که محدوديت موجود که فقط ۲۲ پسوند اينترنتی مثل .com يا .org و يا .net را مجاز می شمارد لغو کرده و اجازه دهد که نشانی و پسوند اينترنتی به هر زبان و يا هر خطی نشانه گذاری شود.
رييس هيئت مديره ICANN گفت :« اين تصميم زمينه ساز گسترش اينترنت و با هدف آمادگی برای دوران جديد فعاليت ها روی اين شبکه اتخاذ شده است. اين اقدام زمينه را برای اختراعات و نوآوری های آينده فراهم خواهد کرد و گذشته از مواردی که يک دليل مهم و قانع کننده برای کنترل وجود دارد به طور کلی نوآوری نبايد هيچگونه محدوديتی داشته باشد.»
ولی از نگاه برخی از کارشناسان اين اقدام می تواند سردرگمی ها و مشکلاتی را برای شرکت های تجاری و يا مصرف کنندگان ايجاد کند. در عين حال ممکن است به افزايش تعداد وب سايت های جعلی که کارشان کلاهبرداری است منجر شود.
با استفاده از زبان و يا خط های ديگر کلاهبردارن ممکن است وب سايتی شبيه به موسسات مالی و بانک های موجود راه اندازی کنند و مشتريان اين موسسات را به خاطر تشابه نام و پسوند در نشانی اينترنتی خود به دام بياندازند.
مشکلی که برای موسسات و شرکت های تجاری ايجاد خواهد کرد اين است که آيا نشانی و نام خود را فقط با يک يا چند پسوند ثبت کنند و يا تمام نشانی های مشابه در زبان های گوناگون را به نام خود ثبت کنند.
در سالهای اخير با توجه به افزايش فعاليت های تجاری و مدنی روی شبکه اينترنت و گسترش آن در دامنه زبان های گوناگون نياز به گسترش عرصه نام گذاری برای سايت های اينترنتی به امری ضروری و عاجل بدل شده بود. در عين حال بر تعداد ابزارهايی که مستقيما می توانند به شبکه اينترنت وصل می شوند افزوده شده و اين خود مستلزم خلق نشانی و شناسه های بيشتری است.
به اعتقاد برخی از کارشناسان برندگان اصلی اين تغيير در عرصه تجاری، شرکت های بزرگ و شناخته شده خواهند بود که با روشهای بازاريابی بسيار هوشمندانه و آموزش مصرف کنندگان سعی خواهند کرد از سردرگمی بوجود آمده در اين حالت استفاده کرده و حضور رقبای خود را تضعيف کنند.
براساس سيستم جديد نام گذاری انتخاب شناسه و نام جديد يک روند بسيار پيچيده ای خواهد بود که به سرمايه گذاری و راهبردهای بسيار دقيق نياز دارد. بنابراين موسسات بزرگ تر و تواناتر از ديگر رقبا به شدت جلو خواهند افتاد.
مسئولان ICANN که نهادی غير انتقاعی است و بر روشهای نام گذاری و تعيين پسوندها برای شناسه های اينترنتی نظارت می کند، می گويند که از امکانات و ابزارای لازم برای هدايت اين دوران انتقالی برخوردار هستند.
آنطور که تاکنون مشخص شده هزينه درخواست ثبت يک گستره اينترنتی مستقل برای شرکت های تجاری حدود ۱۸۵ هزار دلار خواهد بود و ICANN تمام اين درخواست ها را بررسی کرده و فقط در صورت انطباق آن با تمام موازين تعيين شده آن را تاييد خواهد کرد.
براساس مقرراتی که اين نهاد تعيين کرده است از اين پس فقط « موسسات ، نهادهای و يا بنگاههای شناخته شده و جا افتاده می توانند مثل گذشته از گستره های اينترنتی با پسوند .org يا .com استفاده کنند.

منبع داخلي: پيک ايران
منبع خارجي: itnewser


  • 0

#3
adish

adish

    مدیر بازنشسته

  • مدیر بازنشسته
  • 819 ارسال

تصویر


بسیاری از شرکت ها ی کامپیوتری و رسانه های دیجیتال عمری چند ساله و یا حداکثر چند ده ساله دارند. مثلا شرکت های « اپل » و «مایکروسافت» کمی بیشتر از سه دهه ، شرکت « گوگل» دوازده سال و امثال « فیس بوک » و « توئیتر» حدود پنج سال از عمرشان می گذرد . در این صعنت «آی بی ام» را می توان پدر بزرگی قلمداد کرد که امسال صد ساله شد.

در دوران آغازین اختراعات که به مرور صنعت کامپیوتر نام گرفت، شرکت آی بی ام که در آغاز « سی تی آر» نام داشت، ابزارها و خدمات گوناگونی را به بازار عرضه کرد. از برخی وسایل ساده کار در آشپزخانه گرفته تا رمز نویسی های پیچیده که ادارات دولتی در آمریکا و سایر کشورها از آن برای طبقه بندی پرونده ها و اطلاعات خود استفاده می کردند و یا دیسک حافظه کامپیوتری که در دوران خود انقلاب بزرگی برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات بود.

مدیران « آی بی ام» سابقه طولانی این شرکت را مدیون خدمات آن به عرصه های تکنولوژی مورد نیاز جامعه می دانند.در سال ۲۰۰۸ « آی بی ام» طرح موسوم به « سیاره ای هوشمندتر» را راه اندازی کرد که زیر ساخت های اطلاعاتی و فن آوری های کامپیوتری لازم برای بهبود عرصه های گوناگون زندگی مدرن را هدف خود قرار داده است. بخشی از این فن آوری ها مربوط به بهبود شبکه حمل و نقل و ترافیک، پیش بینی وزش طوفان یا باران های شدید و تشخیص دقیق تر آلودگی های زیست محیطی و جوی هستند.

آیا شرکت های دیگری نظیر « گوگل » و یا « فیس بوک » نیز می توانند عمر صد ساله را تضمین کنند؟

«برنی میرسون» مدیر بخش اختراعات « آی بی ام » می گوید گستردگی دامنه اختراعات و ساخت ابزارهای مفید برای عرصه های گوناگون فعالیت و حیات اجتماعی – اقتصادی، مهمترین عامل در تداوم فعالیت یک چنین شرکت هایی است.

یکی از فرازهای مهم در دوران فعالیت « آی بی ام» عرصه « سیستم ۳۶۰ » یا نسلی از کامپیوترهای قابل انطباق با یکدیگر بود که در سال ۱۹۶۴ روی داد. در آن زمان « آی بی ام » حدود پنج میلیارد دلار، معادل ۳۰ میلیارد دلار امروزی در آن پروژه سرمایه گذاری کرد. در نهایت این قمار بزرگ نتیجه بسیار خوبی داد.

اما در سالهای پایانی دهه ۱۹۸۰ و دهه ۱۹۹۰ شرکت « آی بی ام » نتوانست از فرصت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری و پیشبرد تکنولوژی کامپیوتری به خوبی بهره برداری کند و به همین خاطر شرکت های ناشناخته و جوانی مثل « اپل » و « مایکروسافت» بازار در حال گسترش تولید کامپیوترهای شخصی را در احاطه خود گرفتند.

«برنی میرسون» مدیر بخش اختراعات « آی بی ام» می گوید:« شرکت ما به خاطر اشتباهاتی که در عرصه بازار کامپیوتر مرتکب شد لطمه خورده است ولی ما به تمرکز خود روی اختراعات بیشتر ادامه خواهیم داد.»

از نظر وی یکی از این عرصه هایی که در آینده اهمیت فراوانی خواهد یافت ایجاد یک ساختار کارآمد برای دسترسی و کاربری از اطلاعات بسیار حجیمی است که روی شبکه اینترنت وجود دارد. هر شرکتی که بتواند کاربری از این اطلاعات را در آینده ساماندهی و ساده تر کند در دوران بعدی رقابت در عرصه تکنولوژی کامپیوتری بر دیگران پیروز خواهد شد.
  • 0

#4
adish

adish

    مدیر بازنشسته

  • مدیر بازنشسته
  • 819 ارسال

تصویر


در هیچ دوره ای از تاریخ جهان، ارتباط به سادگی و دسترس پذیری امروز نبوده است. از نخستین ایمیل در سال ۱۹۷۱ میلادی تا فیس بوک و تویتر امروز جهان گام بزرگی برداشته است. گاهشماری این رویدادها به ترتیب تاریخ، سیر دگرگونی در پیام رسانی را نشان می دهد.

۱۹۷۱: ری تاملینسون، یک مهندس کامپیوتر، نخستین یادداشت را از یک کامپیوتر به یک کامپیوتر دیگر به صورت نامه الکترونیکی می فرستد: QWERTYUIOP تاملینسون اکنون به یاد ندارد که پیامش چه چیزی می خواست بگوید.

۱۹۷۶: ملکه الیزابت دوم نخستین رئیس یک کشور است که پیام الکترونیکی می فرستد.

۱۹۷۸: نخستین آگهی تبلیغاتی با استفاده از شبکه کامپیوتری مشترک دولت و دانشگاه فرستاده می شود.

۱۹۷۸: با استفاده از تلفن و «سیستم بولتن بورد» یا بی بی اس اطلاعات رد و بدل می شود.

۱۹۷۸: اولین نسخه های جستجوگرهای وب معرفی می شود.

۱۹۸۲: برای نخستین بار واژه ایمیل به کار برده می شود.

۱۹۸۲: اسکات فالمن نخستین شکلک خندان smiley یا مهرهای احساسات emoticon را می سازد.

۱۹۸۹: الوود ادواردز، یک گوینده رادیو، صداهای مختلف را برای AOL مانند «خوش آمدید»، «فایل پیاده شد»، «خداحافظ» و «ایمیل دارید» ضبط می کند.

۱۹۹۴: نخستین وب سایت شبکه اجتماعی توسط Geocities پایه گذاری می شود.

۱۹۹۷: سیستم پیام دهی همزمان نخستین بار توسط AOL به کار گرفته می شود.

۱۹۹۷: شرکتی با نام sixdegrees.com شبکه اجتماعی تازه ای را معرفی می کند.

۱۹۹۷: مایکروسافت هات میل را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار می خرد.

۱۹۹۷: مایکروسافت برنامه outlook خود را منتشر می کند.

۱۹۹۸: کمپانی فیلمسازی برادران وارنر فیلم «ایمیل دارید: You’ve Got Mail» را به بازار می فرستد و به رکورد فروش ۲۵۰ میلیون دلاری دست پیدا می کند.

۱۹۹۸: واژه «اسپم» به فرهنگ واژگان اکسفورد راه پیدا می کند.

۱۹۹۹: یک ایمیل قلابی که مدعی است بیل گیتس می خواهد ثروت خود را با کاربران اینترنت شریک شود منتشر می شود. این ایمیل توسط میلیونها نفر به هم فوروارد می شود.

۲۰۰۲: شبکه اجتماعی friendster معرفی می شود.

۲۰۰۳: شبکه اجتماعی myspace به تقلید از friendster معرفی می شود.
۲۰۰۳: هومر در یکی از برنامه های کارتونی سیمپسونز نشانی ایمیل خود را فاش می کند: chunkylover۵۳@aol.com

۲۰۰۳: جورج بوش قانون CAN-SPAM یا قانون ناظر بر استانداردهای پیامهای ایمیلی تجاری را برای آمریکا امضا می کند.

۲۰۰۴: واژه ها و سرنام ها و کلمات مخفف مانند LOL رسما توسط فرهنگ واژگان آکسفورد شناسایی می شوند.

۲۰۰۴: کمیسیون تجارت فدرال قوانین ناظر بر اسپم را کدگذاری می کند.

۲۰۰۴: پس از کنگره جهانی خدمات پیام رسانی چند رسانه ای یا Multimedia Messaging Service ایمیل های چند رسانه ای به بازار معرفی می شود.

۲۰۰۴: فیس بوک که در آغاز شبکه ای برای ارتباط بین دانشجویان بود، معرفی می شود. در نخستین ماه ۱۹۵۰۰ دانشجو نامنویسی می کنند.

۲۰۰۵: نخستین فنآوری به نام SPF که هویت فرستنده ایمیل را شناسایی می کند به کار گرفته می شود.

۲۰۰۶: تویتر به بازار معرفی می شود.

۲۰۰۷: جستجوگر گوگل جی میل را معرفی می کند.

۲۰۰۷: پروتکل ایمن سازی DKIM برای مبارزه با تقلب اینترنتی توسط Internet Engineering Task Force به کار گرفته می شود.

۲۰۰۸: کمیته انتخاباتی باراک اوباما نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا database یا انباره داده هایی شامل ۱۳ میلیون نشانی ایمیل را فراهم می کند.

۲۰۰۸: فیس بوک «مای اسپیس» را تصاحب می کند.

۲۰۱۱: آسوشیتد پرس رسما e-mail را به email تبدیل می کند.
  • 0

#5
Milad

Milad

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 1416 ارسال

تصویر


با اتمام سال ۲۰۱۱ میلادی، آمار و ارقام مختلفی از اینترنت منتشر شده است که ممکن است برخی از آن‌ها برای ما بسیار جالب به‌نظر برسد. سایت Pingdom که یکی از سرویس‌های ارائه‌دهنده آمار و ارقام مختلف است، در آخرین مطلب خود، اینترنت در سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

طبق آمار پینگ‌دام، در حال حاضر بیش از ۲.۱ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارند و این تعداد، تقریبا برابر یک‌سوم از کل افراد ساکن روی زمین است که ۵۵۵ میلیون وب‌سایت مختلف (که ۳۰۰ میلیون آن‌ها در سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند) به آن‌ها خدمات رسانی می‌کنند. خاورمیانه، دارای ۳ درصد از کل کاربران اینترنت در جهان است و در صدر این لیست، آسیا با ۴۴ درصد از کل کاربران اینترنت جهان قرار دارد.

همچنین آمار پینگ‌دام نشان می‌دهد که تا پایان ماه دسامبر سال قبل، اینترنت اکسپلورر با ۳۹ درصد، محبوب‌ترین مرورگر مورد استفاده کاربران بوده و پس از آن، گوگل کروم با ۲۸ درصد از کل کاربران جهان در رده دوم قرار دارد.

اما در مورد سرویس‌های تصاویر موجود روی وب نیز، سال گذشته اینستاگرام با رکورد ۱۴ میلیون کاربر ثبت‌نام شده در سرویس خود، یکی از آمارهای جالب این لیست را به‌خود اختصاص داده است و در هر ثانیه به‌طور میانگین، ۶۰ تصویر توسط این کاربران در این سرویس آپلود شده است.

در بخش ویدیوها، سال گذشته یوتیوب بیش از ۱ تریلیون بار ویدیوهای مختلف را پخش کرده است که به‌طور میانگین، سهم هر یک از افراد ساکن در زمین برای این مورد، ۱۴۰ ویدیو می‌شود.

تا پایان سال گذشته، تعداد ۳.۱۴۶ میلیارد اکانت ایمیل در سرویس‌های مختلف برای کاربران ایجاد شده است. این عدد برای تعداد ثبت‌نام‌های شبکه‌های اجتماعی ۲.۴ میلیارد و برای تعداد اکانت‌های سرویس‌های پیام‌رسان، ۲.۶ میلیارد نام کاربری را نشان می‌دهد.

از دیگر آمار جالب این لیست می‌توان به تعداد ایمیل‌های اسپم رد و بدل شده در سال گذشته اشاره کرد که از کل آن، میزان ۷۱ درصد ایمیل‌ها، جزء ایمیل‌های اسپم به‌حساب می‌آمدند. برای دیدن لیست کامل این آمار می‌توانید به Pingdom مراجعه کنید.

منبع: + و +
  • 0

ಠ_ಠ


#6
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال

تصویر


اروپا می‌خواهد به کاربران اینترنت "حق فراموش شدن" بدهد
کميسيون اروپا: اشخاص حق دارند اطلاعات اينترنتیشان را کنترل کنند

کمیسیون اروپا، قانونی را در دست بررسی دارد که بنا به آن، کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند "حق فراموش شدن" دارند. اگر این قانون به تصویب برسد، افراد می‌توانند ازشرکت‌ها بخواهند اطلاعاتشان را پاک کنند و شرکت‌ها هم باید قبول کنند.

بنا به این طرح، شرکت‌ها تنها زمانی می‌توانند اطلاعات شخصی افراد را نگه دارند که بتوانند ثابت کنند، از نظر قانونی نگهداری این اطلاعات ضروری است. جزئیات این قانون توسط ویوین ردینگ، رئیس کمیسیون اروپا، در کنفرانس طراحی زندگی دیجیتالی در شهر مونیخ آلمان بیان شد. متیو نیومن، سخنگوی خانم ردینگ، گفت که این قانون به نوجوانان و جوانان کمک خواهد کرد تا اطلاعات اینترنتی خود را کنترل کنند.
"این قوانین برای جوانانی است که درباره عواقب عکس‌ها و اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند، آگاهی ندارند."

آقای نیومن گفت، اگر جوانی اطلاعات "خجالت‌آورش" را پاک نکند، پیدا کردن کار و شغل مناسب برایش سخت می‌شود. به گفته او چیزی که اشخاص حق پاک کردن آن را ندارند، اطلاعات قانونی و پزشکی آنهاست. طبق این قانون، در صورتی که اطلاعات گم شود یا بر اثر هک شدن وب‌سایتی در دست شخص سومی قرار گیرد، شرکت‌ها باید هر چه زودتر به مشتریان خود اطلاع بدهند. خانم ردینگ می‌گوید، در شرایط عادی این اطلاع‌رسانی باید در عرض ۲۴ ساعت انجام شود. او گفت، اگر شرکت‌ها بخواهند از اطلاعات شخصی افراد استفاده کنند، باید از آن شخص اجازه بگیرند و دلیل استفاده از اطلاعات اشخاص هم باید مشخص شود. به گفته آقای نیومن، در صورت تصویب این قانون، دسترسی مردم به اطلاعاتشان ساده‌تر می‌شود و می‌توانند اطلاعات خود را از شرکتی به شرکت دیگر منتقل کنند.
خانم ردینگ می‌گوید، موقعیت‌هایی وجود دارد که تحت آنها این قانون قابل اعمال نخواهد بود: "آرشیوهای روزنامه‌ها مثال خوبی است. قانون حق فراموش شدن، نمی‌تواند تاریخ را از بین ببرد." در صورت تصویب این قانون، برای نخستین بار، مجموعه‌ای از قوانین مربوط به اطلاعات شخصی در سطح اروپا ایجاد می‌شود. این قانون شامل حال شرکت‌های خارجی که در این اتحادیه مشغول به کار هستند هم می‌شود. حتی اگر کامپیوتر‌های مرکزی آنها خارج از اتحادیه اروپا باشد. خانم ردینگ می‌گوید که این قانون باعث ساده شدن مقررات موجود می‌شود و حتی شرکت‌ها می‌تواند میلیاردها دلار از این راه صرفه‌جویی کنند. فایننشال تامز، از ران زینک، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت در اروپا نقل می‌کند که او نگران است این قانون "جزیی‌نگر و دستوری" باشد.
شبکه اجتماعی فیس‌بوک هم خواستار جزییات بیشتری درباره این طرح شده است. اما فیس بوک گفته است: "ما از نظر خانم ردینگ استقبال می‌کنیم که قوانین خوب باعث رشد اقتصادی و ایجاد شغل می‌شود، به جای اینکه مانع از آن شود. ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم این قانون چگونه پرداخته می‌شود تا این دو هدف را تامین کند، ضمن این که از حقوق کاربران اینترنت را محافظت کند."
سایت‌های گوگل و یاهو هم گفته‌اند در حال حاضر در این زمینه، قادر به موضع‌گیری نیستند. بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکتهایی که این قانون را رعایت نکنند، ممکن است به اندازه یک درصد از درآمد سالانه خود جریمه می‌شوند. مقررات جدید باید به تصویب اعضای اتحادیه اروپا برسد و بعد پارلمان اروپا آن را تصویب کند، بنابراین اجرای آن ممکن است دو تا سه سال طول بکشد.
  • 0

#7
fate2646

fate2646

    عضو فعال

  • عضو انجمن
  • 88 ارسال
ایتنا- افراد در زمان‌هاي خارج از دسترسي‌شان به اينترنت و يا اينترانت، می‌توانند صندوق پست الکترونيکي خود را چك كرده و از منابع آن بهره ببرند.

تصویر


سامانه chaapaar.ir درحقيقت پورتال دسترسي به انواع خدمات ارتباطي محسوب مي‌شود که تنها يکي از اين خدمات سرويس پست ‌الکترونيکي است که با آدرس اختصاري chmail.ir قابل دسترسي خواهد بود.

به گزارش ایتنا، سلمان افشار، مدير پروژه پست الكترونيك چاپار، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اين‌كه در حوزه خدمات گسترده مبتني بر بستر‌هاي الكترونيكي سرمايه‌گذاري‌ در كشور ما انجام نشده است، اظهار كرد: همان‌طور كه از اين عنوان برمي‌آيد، سرويس‌ها و خدمات گسترده را بايد به مانند محصولي پويا و در حال رشد دانست تا بتوان آن را توسعه داده و به‌روز‌رساني كرد.

وي گفت: اين خدمات پيشرفته قابل فروش نيستند و بايد به عنوان خدمتي پويا نگريسته شوند تا بتوانيم زمينه‌هاي توسعه و روز‌آوري آنها را به وجود آوريم.

او درباره‌ي ويژگي‌هاي اي‌ميل چاپار كه با پشتيباني شوراي عالي اطلاع‌رساني درصدد ارائه‌ خدمات بومي است، عنوان كرد: محصول نهايي كه توسط چاپار ارائه مي‌شود، نمونه‌ مشابهي ندارد و مي‌تواند به عنوان يكي از محصولات برپايه‌ دانش فناوري اطلاعات مطرح شود كه قابليت تجاري‌سازي هم از قبيل جذب تبليغات كه يكي از نمونه‌هاي اين دست اقدامات به‌شمار مي‌رود، داشته باشد.

افشار ابراز كرد: ميل کلاينتي كه به صورت نرم‌افزار برروي اين سيستم ارائه شده، امكاني را به وجود آورده تا افراد در زمان‌هاي خارج از دسترسي‌شان به اينترنت و يا اينترانت، بتوانند صندوق پست الکترونيکي خود را چك كرده و از منابع آن بهره ببرند.

مدير پروژه پست الكترونيك چاپار ادامه داد: ‌در اين پروژه به تقليد از نمونه‌هاي سرويس‌هاي مشابه خارجي اقدام نكرديم و فضايي مطابق با نياز‌هاي داخلي را به وجود آورده‌ايم كه مهم‌ترين موضوع آن پشتيباني از خط و زبان فارسي در اين محيط است و برروي هر سيستم‌عاملي قابليت اجرا دارد، چرا كه زبان آن جاوا است.

او درباره ضرورت داشتن اي‌ميلي داخلي و بومي گفت: امروزه بر همگان روشن است كه موضوع امنيت اطلاعات با استفاده از سرويس‌هاي مشابه خارجي به‌طور كامل محقق نمي‌شود. علاوه بر اين‌كه زمينه را نيز براي سوء‌استفاده‌هاي احتمالي ميزبانان به وجود مي‌آورد، چراكه اطلاعات در دست آنها قرار دارد و هر كاري بخواهند مي‌توانند با آن‌ها انجام دهند.

وي خاطر نشان كرد: داشتن چنين سرويس‌هايي به‌صورت داخلي موجب گسترش دانش IT و پشتيباني از اين دانش در كشور مي‌شود كه به نوبه‌ي خود مي‌تواند محدوديت‌هايي از قبيل وابستگي به محصولات مشابه را بكاهد.

به گفته او نرم‌افزار Mail Client و اخبار ديگر سرويس‌ها نيز هم‌زمان با ارائه سرويس عمومي از ۲۰ آذر برروي سامانه چاپار قابل دسترس است.

اما با مدت زماني كه برروي www.chmail.ir درج شده احتمال مي‌رود كه تا پايان بهمن ماه جاري اين سرويس بتواند به خدمت‌رساني عمومي البته طبق فازهاي در نظر گرفته شده براي آن بپردازد.


itna.ir
  • 0

#8
fate2646

fate2646

    عضو فعال

  • عضو انجمن
  • 88 ارسال
توییتر اعتراف کرده که داده‌های شخصی کاربرانی که از طریق گوشی های هوشمند خود به این سایت متصل می شوند را جمع آوری کرده است.

تصویر


به گزارش فارس، مدیران توییتر همچنین به نگهداری و ذخیره سازی این اطلاعات بر روی سرورهای شخصی خود اذعان کرده اند. همچنین آنها پذیرفته اند که این کار بدون اطلاع و رضایت مالکان این داده ها انجام شده است.

جمع آوری این اطلاعات در زمانی انجام می شده که کاربران بر روی بر روی فهرست های تماس خود در گوشی کلیک می کردند تا از حضور و فعالیت های آنها در سایت توییتر مطلع شوند.

این رسوایی مدیران توییتر را وادار به به روز کردن سیاست گذاری خود در زمینه حریم شخصی کرده تا از سوءاستفاده بیشتر از اطلاعات کاربران جلوگیری شود.

آنان همچنین می گویند در آینده نزدیک سیاست گذاری های توییتر را به روز خواهند کرد تا نحوه دوستیابی در این سایت و اطلاعاتی که از این طریق در دسترس کاربران و همین طور مدیران توییتر قرار می گیرد کاملا مشخص و شفاف باشد.

سوءاستفاده توییتر توسط یک برنامه نویس سنگاپوری و زمانی افشا شد که وی متوجه شد فهرست تماس های وی در گوشی بدون اطلاع و رضایتش از گوشی آیفون وی در شبکه اجتماعی دیگری کپی شده اند.

منبع : خبرگذاری فارس
  • 0

#9
Milad

Milad

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 1416 ارسال
بر اساس جدیدترین نمودار منتشر شده توسط وب سایت "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در میان 172 کشور جهان، ایران در جایگاه 155 ام قرار گرفت.

به گزارش تابناک ، این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت Speedtest.net انجام می‌شود در بازه‌های زمانی 30 روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

بر اساس جدولی که از 23 آگوست 2009 تا 23 فوریه 2012 سرعت اینترنت در کشورهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است، ایران با سرعت اینترنت Mbps 1.37 نتوانسته‌است رتبه‌ای بالاتر از 155 ام جهان کسب کند.

در این جدول کشورهای کره جنوبی با سرعت دانلود Mbps 33.04 در جایگاه نخست، لیتوانی با سرعت دانلود Mbps 31.91 در جایگاه دوم و لتونی با سرعت دانلود Mbps 26.74 در رتبه سوم دنیا قرار گرفته‌اند.

در این رتبه بندی، سنگاپور در جایگاه 7 ، آلمان 23 ، ژاپن 25 ، آمریکا 31 ، قرقیزستان 39 ، امارات 42 ، ترکیه 58 ، چین 64 ، عربستان 71 ، آنگولا 83 ، عمان 91 ، مالزی 94 ، تاجیکستان 130 ، هند 137 ، پاکستان 146 ، عراق 153، تانزانیا 156 ، ازبکستان 154 و نهایتا ایران در جایگاه 155 دنیا قرار دارند.در انتهای این لیست کشورهای بولیوی و ساحل عاج به چشم می‌خوردند.

گفتنی است در نموداری که پیش از این در تاریخ ۱5سپتامبر 2011 توسط "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی منتشر شده بود، ایران در میان ۱۷۰ کشور جهان در جایگاه آخر یعنی رتبه ۱۷۰ام جهان قرار گرفته بود.

فهرست ده کشور که بالاترین سرعت دانلود اینترنت در جهان را دارا هستند


تصویر


ایران در رتبه 155 ام و پس از فلسطین و عراق قرار دارد


تصویر


منبع (+)
  • 0

ಠ_ಠ


#10
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال
در سال ۲۰۱۲ تعداد وسایل متصل به اینتر‌نت از انسان‌‌ها بیشتر خواهد شد

به گفته شرکت آمریکایی سیسکو در سال جاری میلادی تعداد دستگاه‌های همراه متصل به اینترنت، از تعداد مردم جهان بیشتر خواهد بود.

شرکت سیسکو در جدیدترین گزارشش درباره نقل و انتقال جهانی داده‌ها از طریق دستگاه‌های همراه، پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۱۶ میلادی ده میلیارد دستگاه همراه متصل به اینترنت مانند تبلت و گوشی‌های موبایل در سراسر دنیا وجود خواهد داشت.
در همین سال شبکه‌های اینترنتی سالانه ۱۳۰ اکزابایت داده‌های ایننترنتی منتقل خواهند کرد - که برابر با میزان داده‌هایی است که در ۳۳ میلیارد دی‌وی‌دی جا می‌شود.

بر اساس این گزارش، میزان انتقال داده های اینترنتی در سال ۲۰۱۱ میلادی هشت برابر حجمی بود که در سال ۲۰۰۰ انتقال داده شده بود.


تصویر
به گفته شرکت سیسکو تا سال ۲۰۱۶، شصت در صد از استفاده کنندگان از گوشی‌های موبایل به باشگاه گیگابایتی‌ها خواهند پیوست

باشگاه گیگابایتی‌ها
افزایش تقاضا برای انتقال داده‌ها به احتمال زیاد اپراتورهای موبایل را که در حال حاضر هم به سختی می توانند از عهده تامین نیازهای مردم بربیایند، تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد.

آنطور که در این گزارش گفته شده در حال حاضر یک گوشی‌ هوشمند معمولی ۱۵۰ مگابایت داده در ماه استفاده می‌کند، اما انتظار می رود که این رقم تا سال ۲۰۱۶ به دو و شش دهم گیگابایت افزایش یابد.

سوراج شتی، معاون بخش محصولات در شرکت سیسکو می‌گوید: "تا سال ۲۰۱۶، شصت درصد از استفاده کنندگان از گوشی‌های موبایل - که حدود ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان می شوند - به باشگاه گیگابایتی‌ها خواهند پیوست، یعنی هر یک از آن‌ها بیش از یک گیگابایت داده از طریق اینترنت رد و بدل می‌کند."

اما عوامل اصلی که موجب می شود میزان انتقال داده‌ها افزایش یابد چیست؟

آنطور که تحقیقات شرکت سیسکو نشان می‌دهد تعداد کسانی که از دستگاه‌های تبلت استفاده می‌کنند رو به افزایش است و این دستگاه‌ها از نظر مصرف داده‌های اینترنتی از گوشی‌های هوشمند هم پرمصرف‌تر است.

این روز ها نسل جدید ارتباطات اینترنتی، یعنی ۴G همگانی تر می‌شود. از ویژ‌گی‌های ۴G سرعت بیشتر انتقال داده‌ها است. با فراهم شدن سرعت بالاتر، امکانات بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، از جمله می‌توانند برنامه‌های ویدئویی زنده را از دستگاه‌های همراه خود مشاهده کنند.

در این گزارش هم چنین گفته شده که در حال حاضر فقط دو دهم در صد از دستگاه‌های همراهی که به اینترنت وصل هستند از نسل چهارم ارتباطات (۴G) استفاده می‌کنند، اما ۶ درصد از حجم انتقال‌های اینترنتی توسط همین دستگاه ها انجام می‌گیرد.

تا کنون تصور می‌شد که بیشتر پهنای باند استفاده شده مربوط به گوشی‌های آیفون شرکت اپل است، اما تحقیقات شرکت سیسکو نشان می‌دهد که میزان استفاده از پهنای باند توسط آیفون با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آندروید برابری می‌کند.
  • 0

#11
fate2646

fate2646

    عضو فعال

  • عضو انجمن
  • 88 ارسال
فارس- مدیرعامل شرکت پست گفت: این شرکت در آستانه نوروز سایتی را راه‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند از طریق آن با هزینه 600 تومانی، کارت‌پستال خریداری کرده و برای اشخاص مورد نظر خود در سراسر کشور ارسال کنند.
محمدحسن کرباسیان اظهار داشت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در آستانه آغاز سال نو سرویس جدیدی را در ارتباط با نوروز راه‌اندازی کرده‌ است.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: این سرویس در قالب یک سایت اینترنتی با آدرس www.ekart.post.ir فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی توضیح داد: در این سایت نمونه‌های مختلفی از کارت‌پستال‌ها ارائه شده است که کاربران می‌توانند با ورود به این سایت نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنند و در صورت تمایل جمله‌ای روی آن بنویسند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پس از انتخاب الکترونیکی کارت‌پستال، مأموران شرکت پست در محل شرکت پست، این کارت‌پستال را پرینت گرفته و به صورت فیزیکی و با پست‌ویژه برای مقصد موردنظر کاربر ارسال می‌کنند.
کرباسیان خاطرنشان کرد: مجموع هزینه‌های انتخاب و ارسال این کارت‌پستال‌ها، 600 تومان به ازای هر کارت است که با کارت بانکی با پرداخت الکترونیکی توسط مشترک پرداخت می‌شود.
  • 0

#12
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال
قوانین جدید اروپا در مورد مالکیت داده‌های کاربران
مونیک گویان، رئیس کل مرکز حمایت از مصرف‌کنندگان اروپا : در بطن قانون تازه قید شده که اطلاعات شخصی یک فرد همیشه به خودش تعلق دارد.


کمیسیون اروپا سعی دارد در مورد گذاشتن مطالب شخصی و خصوصی در اینترنت به کاربران هشدار دهد.

در شرایطی که بسیاری از کاربران به طور داوطلبانه جزئیات اطلاعات شخصی خود را در اختیار شرکت‌هایی چون گوگل و فیس‌بوک قرار می‌دهند، کمیسیون اروپا - تشکیلات اجرایی اتحادیه اروپا - هنوز نگران آن است که آنان از عواقب احتمالی این اقدام یا قوانین مرتبط با این موضوع آگاهی کامل نداشته باشند.

به همین دلیل، کمیسیون اروپا راهکار حمایتی تازه‌ای تصویب کرده به نحوی که کاربران این سایت‌ها خودشان مسؤول کنترل اطلاعاتشان باشند به این معنی که آنچه که کاربران در شبکه ها و سایت های اینترنتی می گذارند، متعلق به شرکت های مالک این سایت ها و شبکه ها نیست.

مونیک گویان، مدیر کل سازمان مصرف کنندگان اروپایی، متشکل از شماری از سازمان های حمایت از مصرف کنندگان دراروپا، در باره موقعیت شرکت های مالک سایت های مورد استفاده کاربران می‌گوید: "به عنوان یک شرکت باید قبول کنید که شما اطلاعات را از افراد اجاره می‌کنید و کاربران می‌توانند هر لحظه که بخواهند، اطلاعات خود را پس بگیرند. شرکت‌های اینترنتی اجازه ندارند برای جمع‌آوری اطلاعات، به هر جایی سرک بکشند و بگویند هر چه پیدا کردیم به خودمان تعلق دارد."

محور مقررات جدید اتحادیه اروپا این است که اطلاعات شخصی یک فرد همیشه به خود اوتعلق دارد.

بر اساس مقررات جدید، شما اجازه دارید که بدانید این شرکت‌ها چه اطلاعاتی از شما در اختیار دارند و آنها را برای چه منظوری به کار می برند و برای استفاده از این اطلاعات یا فروش آنها به کسان دیگر، باید از شما اجازه بگیرند.

تا کنون شرکت‌هایی چون گوگل و فیس‌بوک به این روش عمل نمی کردند.

این شرکت‌ها درخواست رسانه ها را برای مصاحبه و ادای توضیحات بیشتر در اين زمینه رد کرده اند هر چند فیس‌بوک گفته است امیدوار است قوانین تازه از حقوق کاربران اینترنتی حفاظت کند.

معنی این اظهارات این است که اگر کسی به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کند یا اطلاعاتتان به هر نحو در معرض خطر قرار بگیرد، فیس‌بوک با کمال میل شما را در جریان می‌گذارد چون بر اساسِ قانون موظف به انجام این کار است.

شرکت‌ها فقط مجازند اطلاعات لازم برای ارائه خدمات به شما را «بایگانی» کنند و نمی‌توانند به جست‌وجوی اطلاعات بروند، هیچگونه اطلاعاتی از شما را پیش خود نگه دارند و از آن پول در بیاورند.

تصویر
کمسیون اروپا راهکار حمایتی تازه‌ای تصویب کرده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی خودشان مسؤول کنترل اطلاعاتشان باشند.


شما حق دارید هر زمان که خواستید اطلاعات خود را کاملاً پاک کنید و این شرکت‌ها حق ندارند اطلاعات پاک‌شده را به فایل دیگری در سرور خود منتقل کنند، در حالیکه به گفته مکس شیرم، دانشجوی اتریشی رشته حقوق، فیس‌بوک دقیقا دست به چنین اقدامی زده است.

این دانشجوی اتریشی می‌گوید: "برای مقاله‌ای که در مورد فیس‌بوک می‌‌نوشتم، با آنها تماس گرفتم و خواستم تمام اطلاعاتی‌ را که از من دارند، بفرستند. بین این اطلاعات، داده‌های زیادی وجود داشت که فیس‌بوک در پشت صحنه درست می‌کند. به علاوه اطلاعاتی که قبلاً پاک شده بود اما هنوز در بایگانی فیس‌بوک وجود داشت. مثلاً پیام‌ها، پُست‌های قدیمی و یا فعالیت‌هایی که به سال‌ها قبل تعلق داشت. همه این اطلاعات به صورت دسته‌بندی‌شده در بانک اطلاعاتی فیس‌بوک موجود بود. فیس‌بوک هیچ چیزی را پاک نکرده بود و هنوز هم پاک نمی‌کند."

فیس‌بوک، مدعی است که عملکردش با قوانین اروپا راجع به حفاظت از اطلاعات مغایرتی ندارد.

ماکس شرم می‌گوید: "بهترین قسمت قوانین تازه اروپا پیش بینی مجازات برای قانون‌شکن‌هاست. چون تا به حال فقط شرکت‌های کمی به قانون پایبند بودند و برای باقی آنها در صورت تخلف از این موارد اتفاقی نمی‌افتاد.
طبق قوانین تازه، جریمه برای یک شخص حقیقی یک میلیون یورو و برای یک شخص حقوقی دو درصد از کل گردش مالی سالانه است. این مبلغ برای شرکتی مثل گوگل چند صد میلیون یورو خواهد بود. به نظر می‌رسد این جریمه‌های سنگین می‌تواند هر شرکتی را وادار به تغییر جهت کند.

شرکت‌هایی مثل گوگل و فیس‌بوک مدعی اند که اطلاعات را به صورت ناشناس جمع‌آوری می‌کنند. حالا کمیسیون اروپا این پیشنهاد را مطرح کرده است که داده‌های از این دست، حتی اگر به خارج از اروپا هم برود، باید همچنان تابع قوانین حاکم بر محافظت از داده‌ها در اروپا باشد. این موضوع باعث دلگرمی کاربران فیس‌بوک و گوگل خواهد شد.

اروپا با به جریان انداختن قوانین مبارزه ای تازه را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران اینترنتی را آغاز کرده است. حالا باید دید قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی و همچنین حق "فراموش شدن" چگونه با قوانین قبلی چون آزادی بیان سازش خواهد یافت.
  • 0

#13
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال

تصویر

شکایت دولت آمریکا از اپل و ناشران کتاب های الکترونیک

وزارت دادگستری ایالات متحده از شرکت اپل و پنج ناشر عمده به خاطر تبانی بر سر قیمت گذاری کتاب های الکترونیک شکایت کرده است.

دولت آمریکا شرکت های اپل، هاکت، هارپرکالینز، مک میلان، سایمون اند شوستر و پینگویین را متهم کرده است که برای تعیین قیمت کتاب های الکترونیک با هم تبانی کرده اند.

هاکت، هارپرکالینز و سایمون اند شوستر موفق شده اند با وزارت دادگستری به توافق برسند و شکایت مطرح شده علیه اپل و دیگر ناشران پیگیری خواهد شد.

اپل از واکنش درباره اتهام های مطرح شده خودداری کرده است.

شکایت دولت آمریکا از اپل یک روز پس از انتشار خبر افزایش ارزش این شرکت به ۶۰۰ میلیارد دلار مطرح شده است.

اریک هولدر، دادستان کل آمریکا چهارشنبه با اعلام شکایت از ناشران الکترونیک گفت: "در نتیجه این توطئه، بر این باوریم که مصرف کنندگان برای خرید کتاب های پرطرفدار میلیون ها دلار بیشتر از هزینه واقعی پرداخت کرده اند."

به گفته آقای هولدر، ناشران با همکاری اپل توانسته اند جای فروشندگان را در روند تعیین قیمت نهایی کتاب های الکترونیک بگیرند.

همزمان، اتحادیه اروپا نیز تحقیقاتی را درباره قیمت گذاری کتاب های الکترونیک آغاز کرده است.

به گفته یکی از مقام های ارشد تجاری اتحادیه اروپا، این اتحادیه از اپل و چهار ناشر بین المللی پیشنهادهایی را برای حل و فصل شکایت موجود درباره تبانی دریافت کرده است.

شیوه قیمت گذاری کتاب های الکترونیک با کتاب های معمولی متفاوت است.

ناشران در آمریکا یک قیمت کلی را برای کتاب های خود تعیین می کنند وسپس آن را به نصف قیمت پشت جلد به فروشندگان می فروشند. فروشندگان نیز بر اساس شرایط بازار قیمت عرضه کتاب ها را تعیین می کنند.

اما ناشران الکترونیک به توصیه استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل، روش دیگری را برای قیمت گذاری کتاب های الکترونیک انتخاب کردند.

آنها قیمت نهایی محصولات خود را انتخاب می کنند و فروشندگان سی درصد از سود حاصل را به دست می آورند.

اپل از این روش برای برتری جستن بر شرکت آمازون در بازار کتاب های الکترونیک استفاده کرد.
  • 0

#14
Odin

Odin

    Administrator

  • مدیر سایت
  • 3699 ارسال

تصویر

فیس بوک، اینستگرم را یک میلیارد دلار خرید
اینستگرم پیش از این تنها برای تلفن های همراه آی فون بود

سایت فیس بوک، شبکه اجتماعی اینستگرم را به قیمت یک میلیارد دلار خرید. اینستگرم، یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس است.

اینستگرم، تنها یک سال و نیم پیش آغاز به کار کرد.

اینستگرم یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس است. کاربران این شبکه می توانند عکس هایی که با دوربین تلفن های همراه خود گرفته اند را در برنامه مخصوص این شبکه اصلاح کنند و سپس آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

برای اصلاح عکس ها 17 فیلتر در این شبکه اجتماعی تعبیه شده است.

تا هفته گذشته این شبکه اجتماعی تنها برای کاربرانی بود که تلفن همراه آی فون داشتند. اما از هفته گذشته به این سو، کاربرانی که تلفن همراهشان با نرم افزار اندروید کار می کند هم می توانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

از زمانی که دارندگان تلفن های اندروید هم به جمع کاربران اینستگرم پیوسته اند، روزانه یک میلیون نفر به مشترکان آن افزوده می شوند. پیش از این 30 میلیون نفر عضو اینستگرم بودند. این افراد روزانه 5 میلیون قطعه عکس به این شبکه اجتماعی اضافه می کنند.

فیس بوک اعلام کرده این شبکه اجتماعی به کار خود ادامه می دهد و حتی کارمندانش از این پس استخدام فیس بوک هستند.

پاول کردوسکی، که وبلاگی درباره آی تی دارد، می گوید که اینستگرم تنها 13 کارمند دارد. به این ترتیب، می توان گفت که فیس بوک به طور متوسط 77 میلیون دلار برای هر کدام از کارمندان اینستگرم داده است.

مارک زوکربرگ، مدیر فیس بوک گفته که می خواهد این شبکه را همین طوری نگه دارد تا بتواند به شبکه های اجتماعی دیگر هم خدمات دهد. حتی نام آن را هم عوض نمی کند.

این طور که آقای زوکربرگ گفته، حتی کسانی که می خواهند در فیس بوک نباشند می توانند در اینستگرم همچنان حضور داشته باشند، بدون آنکه نیاز داشته باشند که وارد فیس بوک شوند.

مدیرعامل فیس بوک گفته که این نخستین بار است که شرکت آنها یک شرکتی را با چنین حجم انبوهی از کاربران می خرد.
  • 0




0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی